zaterdag 18 oktober 2008

Wordt geprezen en bewonderd!

Heb jij dat nou ook altijd, je wordt uitgenodigd maar weet niet wat je mee moet nemen als cadeau!
Je hebt van die personen die altijd met iets leuks of origineels komen aanzetten. Je denkt dan direct: waarom heb ik hier niet aan gedacht, waarom kom ik niet op zo’n idee!

Het geheim van het juiste geschenk!

De kracht van het juiste geschenk ligt in de manier waarop je de gevoelige snaar van de ontvanger weet te raken. Als je na gaat denken over een geschenk of cadeau zult je eerst meer over de ontvanger zien te weten te komen.
Waar liggen de interesse, voorkeur, smaak en niet te vergeten wat wil hij of zij absoluut niet krijgen! Het is natuurlijk wel een verschil of je iemand oppervlakkig kent of dat het een goede vriend of vriendin is.

Voor een wat vagere kennis blijft het wel van groot belang om toch je hoofd erbij te houden en niet zomaar iets te kopen of uit de kast te halen. Hier kunnen namelijk vervelende situaties uit ontstaan. Stel dat een vage kennis een goede vriend of vriendin wordt …..!

Als je iemand goed kent weet je waarschijnlijk ook meer over de persoonlijke voorkeuren enz. Dan is het niet zo moeilijk om iets te verzinnen, toch..!
De fout die de meeste mensen maken is dat men op het laatste moment iets ‘moet’ verzinnen en er dus de tijd niet voor neemt. Dan snel nog even terug probeert te denken wat ze vorig jaar gegeven hebben, dit dan nog maar weer eens geven!

Als je echt met een bijzonder, origineel cadeau wilt gaan kopen zul je er meer tijd in moeten steken. Je hebt het denk ik ook weleens dat je ergens loopt en denkt dit is echt iets voor hem of haar. In plaats van door te lopen, gelijk kopen! Op dat moment geeft je gevoel aan dat dit echt het juiste geschenk is, dan geeft het toch niets als het nog enkele weken of maanden in de kast moet blijven.

Als je op deze manier hiermee bezig bent zal je cadeau bijzonder gewaardeerd worden. Dan zullen andere van jou zeggen:
Wat een goed idee, zoiets zou ik niet kunnen verzinnen!

Geen opmerkingen: