De nieuwe klassiekers overleven geen tijdsbeeld, maar bepalen het!
Vroeger bestonden er nog echte klassiekers. Geuren die van de wieg tot het graf meegingen. Waar niet aan werd getwijfeld. Toen ging men nog uit van de geur zelf en niet van degene die hem gebruikte. Een mooi parfum was voor iedereen hetzelfde.
De volle geur van een lege lift!
Iets dat in de loop der jaren geleidelijk veranderde door uitbreiding van het assortiment. Vrouwen konden ineens kiezen uit een gevarieerd aanbod. Een nieuwe wending in de parfumerie. Geuren werden persoonlijker.
En aangezien persoonlijkheid iets voor het leven is, kregen ook parfums dat imago. Wie eenmaal de juiste gevonden had, bleef trouw aan tot de dood. Guerlain propageerde dat het goed was ‘in een lege lift reeds te kunnen ruiken of je geliefde al boven is’
Parfum per minuut!
De duidelijkste kenmerken van deze tijd zijn, zoals gezegd, de constante wisselingen en dagelijkse verscheidenheid waar we mee te maken hebben. Niemand blijft constant bij zoveel veranderingen!
De nieuwe klassiekers staan ons hierbij ten dienste; ze zijn en niet meer voor altijd en overal, maar juist voor specifieke uren en doeleinden.
Anais Anais is voor een zorgeloze zondagmorgen,
Diva voor een diner,
Armani voor een vergadering,
Guerlains Samsara voor een galafeest
en Joop! Voor op de fiets.
De nieuwe klassiekers wisselen per minuut met ons mee. Of wij met hen!
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten