Alles is mogelijk zeggen ze weleens ............ maar is dit ook werkelijk zo!
Soms vraag je jezelf weleens af wat er allemaal nog bedacht kan worden. Nou volgens mij is er nog heel veel mogelijk. Er zijn nog meerdere mensen die er hetzelfde over denken als ik.
Kijk maar naar de technologie, het ene is nog niet bedacht of men is al aan een verbeterde versie bezig. Hoelang gaat het nog duren voor we ergens in de ruimte op vakantie gaan in plaats van naar een warm land? Ook hier is men al ver met de ontwikkelingen.
Zo ook met de parfum cq geuren. Hier beseft men steeds meer de vele mogelijkheden met geur en geur combinaties. Geur is pure emotie! Het geeft onbewust prikkels af waar men op reageert.
Ik verwacht dat er de komende jaren nog veel meer met geuren gedaan gaat worden. Volgens mij is het ook goed te gebruiken in de marketing van diverse bedrijven. Een bedrijf herkennen aan een geur al of niet in samenwerking met een logo. Dit zou toch te gek zijn!!
Ik heb ook deze keer iets van het internet wat over geuren, parfums en de invloed hiervan gaat.
Ook dit wil ik u niet onthouden:
Kunnen parfums je echt slimmer of jonger maken?
De zogenaamde 'slimme' parfums die je beloven slimmer, blijer, jonger of sexier te maken, zijn aan een opmars bezig. Zo kwam er deze herfst de Neuropeptide Synergy uit, een geur die vrouwen er jonger zou doen uitzien en voelen. Maar lossen deze parfums ook hun beloftes in?
Al lang geweten
Roja Dove, een geurexpert en auteur van 'The Essence Of Perfume' zegt dat geurexperten al heel lang op de hoogte zijn van deze kracht van parfum. "Jasmijn bijvoorbeeld, bevat een molecule die ook in dierlijke geuren voorkomt. Het rationele deel van de hersenen reageert hierop als op een bloem, maar het emotionele deel denkt dan meteen aan seks. Hetzelfde effect merken we bij de perceptie van gewicht of leeftijd. Vanille laat mensen er zwaarder uitzien en wekt onverschilligheid op, een citrusgeur daarentegen doet een persoon er lichter en dynamischer uitzien."
Onderbewustzijn
Mensen associëren ouderdom onbewust met een bepaalde geur, parfums werken in op dat onderbewustzijn. Als je ouder wordt, ga je door chemische processen in je lichaam anders ruiken. "Met parfum corrigeren we een natuurlijk, fysiologisch proces", zegt onderzoeker Kumar Ramani. "Zo associëren we rozengeur met ouderdom, dus gingen we op zoek naar een geur met het omgekeerde effect. Het resultaat is een heel sterk parfum die de geur van ouderdom verbergt. Het bevat tropisch fruit omdat mannen dit met jonge vrouwen associëren."
Intelligenter
Helaas heeft alles wel zijn prijskaartje, het anti-aging parfum Neuropeptide Synergy kost 270 euro. Dat werkt zelfs op een nog hoger niveau omdat het ook feromonen bevat. Dat is een chemische stof geproduceerd door de huid. Je kunt het niet ruiken, maar heeft wel invloed op de mensen rond je. In het parfum wordt deze stof gecombineerd met neuropeptides, die de feromonen naar de hersenen transporteren. Als je een druppeltje op je bovenste lip aanbrengt, zal je een scherper geheugen, meer zelfvertrouwen en een beter humeur krijgen. Doordat het stress vermindert, krijgt ook je immuunsysteem een boost en ga je jonger lijken.
Kamers
Professor Alan Hirsch toonde met onderzoek aan dat de geur van pompelmoes een jeugdige indruk geeft. "We ontdekten ook dat een bloemengeur vrouwen slanker laat lijken. Parfum heeft zelfs invloed op de perceptie van ruimtes. De geur van groene appels en komkommer kunnen een kamer groter laten lijken."
Slechts begin
Experts zeggen dat deze nieuwe 'slimme' parfums slechts het begin zijn. "We beginnen nog maar pas de kracht van geur op het menselijke onderbewustzijn te ontdekken", zegt de producent van het parfum Ageless Fantasy. "In de toekomst zullen er nog veel meer van dit soort parfums op de markt komen."
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten